piątek, 2 marca 2012

Minitorcik z owocami

To będą moje pierwsze wegańskie urodziny. I chociaż nigdy ich specjalnie hucznie nie obchodziłam, chciałabym zrobić sobie w tym dniu kulinarną przyjemność. Do urodzin jeszcze dwa tygodnie, więc sporo czasu, żeby popróbować. Na pierwszy ogień poszedł przepis na a la torcik. Jednak do tradycyjnego niewegańskiego tortu daleko mu i składem i wymiarami. Potraktowałam go jako kolację, bo jest dość syty. Pasowałby jednak bardziej jako deser z racji słodkiego kakaowego mleka sojowego. Nie jadam na co dzień słodyczy, dlatego placuszki były dla mnie okropnie przesłodzone :/ Oczywiście jeśli ktoś jest bardziej tolerancyjny na słodycz, proszę bardzo :) Ja następnym razem wymieszam kakao z naturalnym mlekiem sojowym.


Składniki:

3-4 łyżki mąki z ciecierzycy
łyżka oleju
kakaowe mleko sojowe lub naturalne wymieszane z kakao, proporcje wg uznania
0,5 banana
kiwi

Mąkę wymieszać z olejem. Powoli dodawać mleko, wymieszać na konsystencję naleśnikową. Ciasto smażyć na rozgrzanej patelni formując małe i cienkie placuszki. Najlepiej w tym celu nalewać ciasto stołową łyżką dojedzenia zupy. Smażyć z obu stron. Z podanej proporcji wychodzi ok. 10 placuszków.

Kiwi i banana obrać, pokroić na małe kawałki, rozgnieść widelcem na papkę. 

Placki przekładać masą owocową, ok. 5 warstw. Udekorować dostępnymi owocami.




1 komentarz: