czwartek, 10 maja 2012

Zupa z suszonych pomidorów

Najciekawsze dania zawsze przychodzą same. Prawda? Wybrałam się na bazar i wśród wielu suszonek w oko wpadły mi... suszone pomidory. Niewiele myśląc zakupiłam 10 dkg. Wracając do domu już głowiłam się co można z nich zrobić :)) Poszukałam tu i tam, pokombinowałam, żeby dogodzić moim kubkom smakowym i wyszła bardzo sycąca zupa krem, o dość wyrazistym smaku. Mniam!

Składniki:
szklanka czerwonej soczewicy
5 dkg suszonych pomidorów
duża czerwona cebula
4 ząbki czosnku 
1 limonka
1 łyżeczka chilli
1 liść laurowy
szczypta cynamonu
szczypta pieprzu ziołowego
kostka bulionowa warzywna
oliwa z oliwek 

Pomidory zalać wrzątkiem i odstawić na min. 30 min., żeby zmiękły. Potem posiekać je na bardzo drobną kosteczkę. W rondelku podsmażyć na oliwie posiekane w kosteczkę cebulę oraz czosnek.  Następnie dodać pomidory i podsmażamy. Do rondla wsypać soczewicę i zalać ją 4 szklankami wrzącej wody. Dodać kostkę bulionową oraz liść laurowy. Gotować, aż soczewica zmięknie. Jeśli woda znacznie wyparuje (powinno być jej ok. 2-3 cm ponad soczewicą), można dolać wrzątku. Pod koniec gotowania dodać  przyprawy. Zdjąć z ognia, wyjąć liść laurowy i zmiksować całość na krem. Limonkę umyć, osuszyć, zetrzeć. Do kremu dodać skórkę i sok z limonki. 
Spożywać najlepiej błyskawicznie po przygotowaniu, bo soczewica szybko wciąga wodę i zupa krem może nabrać dość gęstej konsystencji. Po zrobieniu zdjęcia dolałam odrobinę wody ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz